مرکز مشاوره پرستاری ماهان
اولین و بهترین
درباره وبلاگ


مرکز مشاوره و خدمات پرستاری ماهان بعنوان اولین مرکز پرستاری در شهر بروجن فعالیت خود را آغاز کرد فعالیت های مرکز شامل: • ویزیت پزشک در منزل • وصل سرم در منزل • تزریقات در منزل • پانسمان زخم در منزل • درمان زخم های مزمن(bed sore) با روش های جدید • فیزیوتراپی در منزل • گفتار درمانی در منزل • کنترل فشار خون در منزل • انجام نوار قلب در منزل • انجام سنداژ ادراری منزل • لوله معده(سنداژ معده) • شیمی درمانی در منزل • چکاپ در منزل • نگهداری از بیماران بدحال توسط نرسهای ICU و CCU در منزل • نگهداری از کودک و سالمند با کادری مجرب در منزل • ارائه تجهیزات پزشکی به صورت خرید و یا اجاره برای بیماران در منزل • انجام واکسیناسیون گروهی • خدمات چکاب بیمه های عمر • مشاوره خانواده،ازدواج،نوجوان میباشد. این مرکز از همکاران پزشک و پیراپزشک با بهترین شرایط دعوت به همکاری مینماید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


تعارضات زناشویی و راه حل های آن ها


این روزها اختلافات همسران، نزاع، خشم، خشونت و مشکلات جنسی دلایل شایع مراجعان به مراکز مشاوره و روان درمانی است. در این مطلب می خواهیم براساس همین نگاه سیستمی، بگوییم وقتی این تعارض ها شکل گرفت چه کار باید کرد. 

 

این روزها اختلافات همسران، نزاع، خشم، خشونت و مشکلات جنسی دلایل شایع مراجعان به مراکز مشاوره و روان درمانی است. در این مطلب می خواهیم براساس همین نگاه سیستمی، بگوییم وقتی این تعارض ها شکل گرفت چه کار باید کرد.

روانشناسان معاصر می گویند خانواده یک «سیستم» است. سامانه سیستم همانطور که می دانید مجموعه ی از چند عامل است که روی هم تاثیر متقابل می گذارند. احتمالا از کتاب دینی دبیرستان یادتان مانده ساعت و دوچرخه نمونه هایی از سامانه سیستم هستند. اگر زنجیر دوچرخه خراب شود حرکت دوچرخه دچار مشکل می شود. زندگی مشترک زوج های جوان هم یک سامانه سیستم دو عضوی است؛ سیستمی که تحت تاثیر حالت های هیجانی همسران – مثلا شادی، اندوه، اضطراب و مخصوصا خشم هر کدام از دو طرف – روابط بین آنها، عوامل محیطی مانند بچه ها، خانواده های پدری دو طرف، دوستان و شغل هر کدام از دو طرف قرار می گیرد. در بهترین حالت، سامانه سیستم خانواده سعی می کند نیازهای هر یک از همسران و همچنین نیازهایی را که محیط بر آنها تحمیل می کند برآورده کنداما همیشه اینطور نیست.

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:تربیت,مادران شاغل, :: 1:36 :: نويسنده : مهرداد


راهنمای تربیت فرزندان برای مادران شاغل


همه کودکان و نوجوانان به یک شیوه با مسئله جدایی از مادر برخورد نمی‌کنند؛ بعضی از آنها با خوشحالی از مادر خداحافظی می‌کنند تا به محل کارش برود و بعضی دیگر ساعت‌ها گریه می‌کنند. 

 

همه کودکان و نوجوانان به یک شیوه با مسئله جدایی از مادر برخورد نمی‌کنند؛ بعضی از آنها با خوشحالی از مادر خداحافظی می‌کنند تا به محل کارش برود و بعضی دیگر ساعت‌ها گریه می‌کنند.

بنابراین با توجه به شرایط خود و فرزندتان به‌گونه‌ای تصمیم بگیرید که به نفع هر دوی شما باشد. انجام وظایف مادری شاید یکی از جالب‌ترین، مشکل‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین وظایفی است که هر کس در نقش مادر آن را تجربه می‌کند. حالا اگر به این موضوع احساسات ناشی از تنها گذاشتن فرزندتان در خانه و بازگشت به محیط کار را هم اضافه کنید، آنگاه عظمت کار مادران شاغل را بیشتر درک می‌کنید. شاید ابتدا به‌نظر آسان برسد اما لحظه دل کندن مادر از فرزند برای رفتن به سر کار تجربه‌ای است که هر مادر شاغلی با آن آشناست.

همه مادران هنگام برگشت به محیط کار با سؤالاتی مانند اینها مواجه می‌شوند:«آیا می‌توانم همزمان از عهده وظایف کاری و خانوادگی خود برآیم؟ اگر نتوانم سر کار بروم چطور می‌توانیم از عهده مخارج برآییم؟ آیا می‌توانم از خودم راضی باشم؟ این موضوع چه تأثیری بر فرزندم می‌گذارد ؟و...».  در واقع همه مادران شاغل با این سوالات مهم مواجه می‌شوند و بهتر است هر کس با توجه به کمک و مشورت با دیگران در نهایت تصمیم بگیرد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:درد تناسلی, :: 1:31 :: نويسنده : مهرداد


علت اصلی درد تناسلی پسران


 بیشتر پسربچه ها خجالت می کشند در مورد قسمت و بخش های تناسلی بدن خود حرف بزنند و پسرهای نوجوان به شدت از صحبت کردن در مورد مشکلات خود در این قسمت و بخش از بدنشان به خصوص در مقابل مادرشان خودداری می کنند. ولی اگر پسر دارید مهم است که پسرتان بداند اگر در این قسمت و بخش از بدن به خصوص در بخش بیضه ها درد دارد، حتماً باید به شما یا پزشک اطلاع دهد. 

 

 بیشتر پسربچه ها خجالت می کشند در مورد قسمت و بخش های تناسلی بدن خود حرف بزنند و پسرهای نوجوان به شدت از صحبت کردن در مورد مشکلات خود در این قسمت و بخش از بدنشان به خصوص در مقابل مادرشان خودداری می کنند. ولی اگر پسر دارید مهم است که پسرتان بداند اگر در این قسمت و بخش از بدن به خصوص در بخش بیضه ها درد دارد، حتماً باید به شما یا پزشک اطلاع دهد.

درد تناسلی معمولاً چیز خاصی نیست و فقط یک ناراحتی ملایم و گذراست. ولی وقتی این درد جدی می شود ممکن است یک مشکل جدی مانند پیچ خوردگی بیضه (testicular torsion) در پس آن باشد. پیچ خوردگی بیضه یک حالت فوری و اضطراری پزشکی است که معمولاً با جراحی فوری و نجات بیضه رفع می شود.

درباره پیچ خوردگی بیضه ها چه می دانید؟
پیچ خوردگی بیضه زمانی رخ می دهد که طناب بیضه ای که جریان خون را به بیضه ها میسر می کند، می چرخد و پیچ می خورد، و دلیل این پیچش معمولاً جراحت یا نوعی مشکل پزشکی است. این پیچش باعث می شود که جریان خون به سمت بیضه قطع شود و درد و تورم شدید و ناگهانی در بیضه پیش می آید.

پیچ خوردگی بیضه با جراحی فوری درمان می شود. اگر جراحی به تعویق انداخته شود، ممکن است بیضه آسیب دائمی ببیند و پسربچه بیضه آسیب دیده اش را برای همیشه از دست بدهد. این مشکل برای نوزادان و کودکان و نوجوانان نیز رخ می دهد، ولی بیشتر در میان پسربچه های 10 ساله تا 25 ساله و نوجوانانی که تازه به بلوغ رسیده اند شایع است.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : مهرداد


انواع درمان در طب سنتی ایران

 

1-گياه درماني (Phytotherapy) درمان بيماري هاي مختلف جسمي و روحي به وسيله گياهان را "گياه درماني" مي گويند. يكي از روش هاي قديمي جهان، طب گياهي است. خداوند حكيم درمان همه بيماري ها و دردها را در طبيعت قرار داده است.«طبيعت خادم طبيعت است».

 

2-ماساژ درماني (Massage therapy) درمان بيماري هاي عضلاني، اسكلتي، گوارشي، سردردها، رفع استرس و افسردگي، بهبودي جريان خون و افزايش اكسيژن رساني به بافت ها و بهبودي ده ها بيماري ديگر از خواص ماساژ درماني است. بعضي ماساژهاي درماني عبارتند از: ايروودا، يوميهو، تاي ماساژ، ماساژهاي آرام بخش و ماساژهاي زيبايي.

 



ادامه مطلب ...

 

۱-حتی اگر تغذیه خوبی داشته‌اید رژیم غذائی خود را متعادل‌تر کنید.

تقریبا” همه بانوان باردار به مقادیر بیشتری پروتئین، بعضی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک و آهن و کالری برای دریافت انرژی نیاز دارند. غذاهای آماده را محدود کنید زیرا آنها فقط حاوی مقادیر زیادی کالری بدون ارزش غذائی هستند.

به خاطر داشته باشید که معنای بهتر خوردن همیشه بیشترخوردن نیست. شاید تعجب کنید اما شما فقط روزانه به ۳۰۰ کالری بیشتر از قبل نیاز دارید یعنی در کل ۲۵۰۰ کالری روزانه. خیلی راحتتر از آن چیزی که فکر می کنید این ۳۰۰ کالری اضافه به بدن شما می رسد………..

۲از خوردن گوشت و ماهی خام و پنیرهای نرم بپرهیزید.

مطلقا” به غذاهای دریائی خام مثل سوشی خام یا صدف نزدیک نشوید. همچنین از شیر پاستوریزه نشده، پنیرهائی مانند کامبرت و فتا، گوشتهای کم پخته شده یا خام پرهیز کنید. بعضی از انواع ماهی شامل متیل جیوه می باشند ترکیبی که به نظر می رسد در دوز بالا برای مغز در حال رشد جنین و فرزند شما خطرناک است. توصیه این است که مصرف ماهی تن و نیز انواع کنسرو ماهی را به ۳۴۰ گرم (معادل دو وعده) در هفته محدود کنید. در ضمن مراقب نظافت آشپزخانه‌تان باشید. همه موارد بالا می توانند منبع 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:سبزیجات, :: 22:12 :: نويسنده : مهرداد

سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند. خوشبختانه این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار دیده می‌شوند. در اینجا اما به نمونه‌هایی اشاره شده که مصرف بیشتر آنها به سلامت ما کمک بیشتری می‌کند.

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:گزش حشرات, :: 22:4 :: نويسنده : مهرداد

 

رتیل موجودی نسبتا بزرگ و پر مو است . رتیل همیشه سم خود را وارد بدن قربانی اش نمی کند ، اما حتی گزیدگی های مختصر آن هم می توانند موجب آسیب بافتی چشمگیری شوند .

علائم و نشانه ها

گزش رتیل معمولا واکنش عمومی در کل بدن تولید نمی کند ، ولی می تواند باعث آسیب موضعی شود گزش این موجود می تواند زخمی دردناک ایجاد کند که دیر بهبود می یابد .

اکثر گزشهای ناشی از عنکبوت ها مهم نیستند و جای هیچ نگرانی نیست . البته گزش ناشی از عنکبوت بیوه سیاه و عنکبوت قهوه ای گوشه گیر و نیز گزش رتیل و عقرب گزیدگی ممکن است سمی باشد . در این صورت باید اقدامات کمکی فوری انجام داد و از پزشک یا اورژانس کمک گرفت …….



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:واکسن,سرماخوردی, :: 21:4 :: نويسنده : مهرداد

واکسن آنفلوانزا

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی شدیداً عفونی و مسری است . علایمی همانند تب ،سردرد، بدن درد ، گلودرد...

، احساس ضعف و سرفه ایجاد می کند ، دارای سیری طولانی است و باعث غیبت دراز مدت از مدرسه و محیط کار می شود . به علاوه احتمال اضافه شدن عفونتهای باکتریایی روی بیماری زیاد است . از عوارض عمده بیماری عفونت ریه است که می تواند ناشی از خود ویروس و یا باکتریهای دیگر باشد . عفونت ریه مهمترین علت بستری و مرگ ناشی از بیماری است . همین علایم شدید و عوارض بیماری است که نیاز به پیشگیری از آنفلوانزا را مهم می کند . درمان دارویی برای بیماری وجود دارد ولی داروها گران هستند و باید در 48-24 ساعت اول بیماری شروع شوند و به اندازه واکسن نیز موثر نیستند. ویروس آنفلوانزا باعث مرگ 50000-25000 نفر سالانه در سراسر جهان می شوند . در سال 2008 آنفلوانزا موجب 200000 بستری و 41000 مرگ در آمریکا شده است که اکثریت انها افراد بالای 65 سال هستند.دو نوع واکسن آنفلوانزا موجود است:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:سردرد,درمان, :: 20:59 :: نويسنده : مهرداد

رفع سردرد بدون دارو

بهترین روش مقابله با سردرد در درجه اول پیشگیرى از وخیم شدن آن است. اگر جزء افرادى هستید كه اغلب گرفتار سردرد هستند بهتر است لیستى از تمام غذاهایى كه ظرف چند روز و یا حتى چند هفته پیاپى مى خورید تهیه كنید. سپس این لیست را به دقت بررسى كنید تا شاید رابطه اى میان مصرف غذایى خاص با بروز سردرد در خود بیابید. خوردن پنیر، پرتقال، شكلات و قهوه با معده خالى مى تواند موجب بروز سردرد شود. همچنین كم آبى، عدم فعالیت ورزشى و رژیم هاى سخت. اما خبر خوش در این رابطه این است كه سردردها چنانچه با عارضه دیگرى همراه نباشند به ندرت نشانه مشكلى جدى هستند. در حقیقت از هر چهار مورد سردرد سه مورد عاملى جدى تر از گرفتگى ماهیچه هاى پشت، گردن و فك ندارند. درمان هاى تكمیلى اغلب دیدگاهى كلى نگر دارند: آنها جسم و ذهن را با هم مورد درمان قرار مى دهند و تنها به نشانه هاى بیرونى اكتفا نمى كنند. این نوع درمان ها را مى توان به موازات درمان هاى دارویى معمول اعمال كرد. اگر از آن دسته افرادى هستید كه معمولاً از سردردهاى مكرر رنج مى برند ناامید نشوید. روش هاى طبیعى متعدد و متنوعى براى تسكین سردرد و یا حتى بهتر از آن، پیشگیرى از بروز سردرد وجود دارند كه در اینجا به بعضى از آنها اشاره مى كنیم:



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 370
بازدید کل : 3868
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


Alternative content